Αγαπητοί συμπολίτες, αγαπητές συμπολίτισσες,
Η σημερινή μέρα βρίσκει βαριά πληγωμένη την Σχολική Κοινότητα της πόλης μας,
αφού με την ευκαιρία της ολιγοήμερης κατάληψης στο 2ο Λύκειο κάποιοι γνωστοί – άγνωστοι αφαίρεσαν εξοπλισμό σημαντικής αξίας από τον χώρο του σχολείου και βανδάλισαν σχεδόν όλο το κτίριο. Κατά την διάρκεια της περσινής χρονιάς η Δημοτική Αρχή, διά μέσου της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής, κατάφερε να αναβαθμίσει τον χώρο του Θεάτρου του συγκεκριμένου σχολείου και να τον παραδώσει προς χρήση στα παιδιά μας. Σήμερα, και –δυστυχώς– με την ανοχή αυτών των ίδιων παιδιών, παραλάβαμε έναν χώρο λεηλατημένο, έναν χώρο που πρώτα από όλους προσβάλλει τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας του 2ου Λυκείου και κατ' επέκταση το σύνολο της κοινωνίας μας.
Το πιο απλό για εμάς ως Δημοτική Αρχή θα ήταν να αποκαταστήσουμε τις ζημιές και να μην αναζητήσουμε τις ευθύνες, μόνο που κάτι τέτοιο θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στην επανάληψη ενός παρόμοιου γεγονότος πιθανά σε άλλο σχολείο και αυτό βέβαια σημαίνει πως εμείς πρώτοι δεν θα είχαμε αναλάβει τις δικές μας ευθύνες. Ο Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής και εντός του νομικού πλαισίου πρόκειται να καταθέσει μήνυση κατά παντός υπευθύνου τις αμέσως επόμενες ημέρες, διασφαλίζοντας έτσι το συμφέρον του απλού πολίτη που από το υστέρημά του, μέσω φόρων, επιδιορθώνει παρόμοιες «ζημιές».
Δυστυχώς κάθε φορά που καταστρέφεται δημόσια σχολική περιουσία υπάρχει πρόβλημα και αυτό το πρόβλημα συχνά ξεκινάει από εμάς τους ίδιους που, ως γονείς, αντί να ψάχνουμε για τα πραγματικά αίτια που οδηγούν τα παιδιά μας είτε να συμμετέχουν, είτε να είναι απλοί παρατηρητές της καταστροφής και εν τέλει αποδέκτες της, φροντίζουμε να διατηρούμε τις ομολογουμένως ευαίσθητες ισορροπίες στην σχέση μαζί τους, χωρίς όμως τελικά να αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος των δικών μας ευθυνών. Το κοινωνικό έλλειμμα για την προάσπιση του δημόσιου αγαθού δυστυχώς αφορά και εκείνους τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν καθοδηγούν τα παιδιά μας έτσι ώστε, τουλάχιστον όταν φτάνουν στο λύκειο, να συμμετέχουν ισότιμα σε μια συλλογική συζήτηση και να λαμβάνουν αποφάσεις άξιες λόγου. Επείγει λοιπόν όλοι μαζί να πιστέψουμε πως έχουμε τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε το πλαίσιο της αυριανής κοινωνίας μεταλαμπαδεύοντας την πίστη μας για τις δημοκρατικές διαδικασίες και επιδιώκοντας, ως αυτονόητο, τη συμμετοχή των παιδιών μας σε αυτές. Η αναβάθμιση του ρόλου των Μαθητικών Κοινοτήτων με την συμβολή του συνόλου της κοινωνίας μας είναι πιθανά ένα πρώτο μέτρο που θα στοχεύσει στην ουσιαστική επικοινωνία με τα παιδιά της πόλης και θα μας δώσει την δυνατότητα να αντιληφθούμε τις πραγματικές ελλείψεις της Παιδείας μας. Προφανώς βρισκόμαστε στην αρχή μιας συζήτησης που αφορά το σύνολο της κοινωνίας και ως τέτοια σκοπεύουμε να την διατηρήσουμε ανοικτή.
Ας μην ξεχνάμε πως ο εκδημοκρατισμός συνιστά μια διαδικασία δυναμική, η οποία ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο της διαρκούς κίνησης παραμένει πάντοτε ατελής και συχνά διατρέχει τον κίνδυνο να αντιστραφεί προς την αποδημοκρατικοποίηση.
Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι, τόσο ο Πρόεδρος της ΔΕΠ, όσο και ο Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής βρίσκονται συνεχώς στη διάθεση των Μαθητικών Συμβουλίων που επιθυμούν συγκροτημένα να καταθέσουν τις απόψεις τους.
Αγία Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2015
ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας
Πάνος Γκόνης
ο Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής
Βασίλης Τραυλός
Ημ/νία Δημ/σης : 5/10/2015
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»,στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, κατά 80% από την Ε.Ε. (ΕΤΠΑ) και 20% από εθνικούς πόρους.
Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.
Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθε περισσότερα