Πρεμιέρα με μεγάλη συμμετοχή για το «Ρώτα τον Δήμαρχο», ένα νέο θεσμό που εγκαινίασε ο Δήμαρχος Αγ. Παρασκευής
Μία φορά τον μήνα ο Γιάννης Μυλωνάκης απαντά «ζωντανά» στα ερωτήματα των πολιτών
Απαντήσεις σε δεκάδες ερωτήσεις που έθεσαν οι δημότες για καίρια ζητήματα που αφορούν τον Δήμο Αγ. Παρασκευής, έδινε για περίπου 2 ώρες ο Δήμαρχος Γιάννης Μυλωνάκης στο πρώτο «Ρώτα τον Δήμαρχο», που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου.
Πρόκειται για ένα νέο θεσμό που εγκαινίασε ο Δήμαρχος, ο οποίος έρχεται σε συνέχεια της πρωτοβουλίας #AskYiannis!, που είχε καθιερώσει προεκλογικά και στόχο έχει την απευθείας, άφιλτρη συζήτηση και επικοινωνία με τους πολίτες.
Το «Ρώτα τον Δήμαρχο» θα γίνεται, όπως ανακοίνωσε ο Δήμαρχος, μία φορά τον μήνα και οι πολίτες θα μπορούν να θέτουν τα ερωτήματα ή να κάνουν τις παρεμβάσεις τους, είτε συμπληρώνοντας τη φόρμα εδώ ή μέσω σχολίων στο live.
Ο κ. Μυλωνάκης καλωσόρισε τους δημότες στην πρώτη αυτή διαδικτυακή συζήτηση, επισημαίνοντας πως η νέα πρωτοβουλία γίνεται στο πλαίσιο της δέσμευσης που έχει δώσει στους πολίτες πως θα κρίνεται και θα λογοδοτεί για τις αποφάσεις του συνεχώς. «Δίνουμε βήμα στους δημότες μας, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους για να δίνουμε άμεσες λύσεις. Αυτή είναι η προτεραιότητά μας» ανέφερε.
Στη συνέχεια και με αφορμή τα ερωτήματα που του έθεσαν οι πολίτες αναφέρθηκε σε σειρά ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο Δήμος, όπως είναι η καθαριότητα, ο φωτισμός, η υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων αλλά και βασικών υποδομών για την πόλη, παρουσιάζοντας τις θέσεις και το σχεδιασμό της νέας δημοτικής αρχής.
Ακολουθούν ενδεικτικά, βασικά σημεία της συζήτησης:
Οι πρώτες 29 μέρες
Ερωτηθείς σχετικά με τα πρώτα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε τον πρώτο μήνα της θητείας του ο κ. Μυλωνάκης υπογράμμισε πως πρώτη προτεραιότητα είναι να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός, προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει στην υλοποίηση του προγράμματος του. «Η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν είχε ψηφίσει προϋπολογισμό και αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να προβούμε σε καμία δαπάνη. Δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για να αλλάξουμε μία λάμπα. Για αυτό και μέχρι να είμαστε σε θέση να αρχίσουμε να διαθέτουμε πόρους όπου χρειάζεται και να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό μας ενημερωνόμαστε και καταγράφουμε καθημερινά την υφιστάμενη κατάσταση σε σειρά θεμάτων προτεραιότητας. Συζητάμε συνεχώς με το προσωπικό του Δήμου, ακούμε τις ανάγκες και κάνουμε ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, ώστε να μην χαθεί ούτε μία μέρα από τον προγραμματισμό μας», σημείωσε.
Καθαριότητα-ανακύκλωση
Ως μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες χαρακτήρισε το ζήτημα της καθαριότητας και την ανάγκη ενίσχυσης της ανακύκλωσης στην πόλη, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα. «Ήδη παρεμβαίνουμε όπου μπορούμε καθαρισμούς και μικρής κλίμακας αναπλάσεις στο πράσινο της πόλης, ωστόσο το ζήτημα της καθαριότητας είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα και είμαστε αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε ολιστικά και ριζικά», τόνισε. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην απουσία καφέ κάδων, επισημαίνοντας πως ήδη η δημοτική αρχή έχει καταγράψει 90 σημεία της πόλης (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, λαικές αγορές) όπου πρέπει να τοποθετηθούν άμεσα. «Η ανάπτυξη του δικτύου χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων στους καφέ κάδους και ο περιορισμός της χρήσης του πράσινου κάδου θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των τελών υγειονομικής ταφής που πληρώνουμε τώρα στον ΧΥΤΑ, για αυτό και θα ενεργήσουμε άμεσα σε αυτόν τον τομέα», υπογράμμισε.
Φωτισμός
«Από τις πρώτες μας αποφάσεις θα είναι η αναβάθμιση όλους των φωτιστικών της πόλης με νέα σύγχρονα φωτιστικά led, για λόγους ασφάλειας αλλά και αισθητικής αναβάθμισης. Εκτιμάμε ότι έως το τέλος της χρονιάς θα έχουμε κάνει σημαντικά βήματα » ανακοίνωσε ο Δήμαρχος, απαντώντας σε ζητήματα που σχετίζονται με την έλλειψη φωτισμού στην Αγ. Παρασκευή.
Πεζοδρόμια-κακοτεχνίες σε έργα
Σχετικά με τις κακοτεχνίες που εντοπίζονται σε υπό εξέλιξη έργα ο κ. Μυλωνάκης τόνισε ότι έχει ξεκινήσει αυτοψίες και όπου απαιτείται, όπως στην περίπτωση των πεζοδρομίων πέριξ της πλατείας Αγ. Ιωάννου, γίνονται άμεσα παρεμβάσεις αποκατάστασης αστοχιών. Στις προθέσεις του είναι, όπως τόνισε, να αποκατασταθούν σταδιακά τα πεζοδρόμια της πόλης με προτεραιότητα τη δημιουργία «ασφαλών διαδρομών» για παιδιά και ΑΜΕΑ.
Παιδικές χαρές
Στην ανάγκη ανάπλασης των παιδικών χαρών αλλά και τη δημιουργία νέων εστίασε ο κ. Μυλωνάκης. Μάλιστα όπως είπε από τις πρώτες του κινήσεις ήταν να δώσει εντολή να ενταχθεί μέσα στη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αγ. Ιωάννου και η υπάρχουσα παιδική χαρά, κάτι που δεν προβλεπόταν. «Δεν μπορούμε να παραδώσουμε μία πλατεία με μία καινούρια παιδική χαρά και μία παλιά, σαν να την ξεχάσαμε» ανέφερε.
Παράνομη στάθμευση
Στη δέσμευση πως θα προχωρήσει στην εφαρμογή «έξυπνων» συστημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης προχώρησε ο κ. Μυλωνάκης και τόνισε πως το θέμα της παράνομης στάθμευσης θα αμβλυνθεί μόλις ξαναστελεχωθεί η δημοτική αστυνομία, αν και όπως ξεκαθάρισε οι 3 θέσεις που είχαν προβλεφθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή δεν επαρκούν
Δημαρχείο-κολυμβητήριο
Ερωτηθεί για το θέμα του κολυμβητηρίου τόνισε πως η προηγούμενη δημοτική αρχή έχει υπογράψει μία σύμβαση προυπολογισμού 5 εκ. ευρώ, ωστόσο μόνο για τα 2 εκ. έχει εγκριθεί δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών. «Τα υπόλοιπα 3 εκ. είναι στον αέρα αλλά δεν θα το αφήσουμε έτσι. Το θέλουμε το κολυμβητήριο, θα αναζητήσουμε χρηματοδοτήσεις μαζί με την Περιφέρεια και θα το ολοκληρώσουμε πάση θυσία. Είναι το στοίχημα μας αυτό», υπογράμμισε. Σχετικά με το Δημαρχείο ο κ. Μυλωνάκης τόνισε πως κληρονόμησε μία υπάρχουσα σύμβαση η οποία λήγει στις 21 Απριλίου και υπάρχει ο κίνδυνος εγκατάλειψης του έργου από τον εργολάβο. Ωστόσο, όπως διαμήνυσε, με δεδομένο ότι το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια θα αναζητήσει από κοινού με τον νέο Περιφερειάρχη κ. Χαρδαλιά κάθε δυνατή λύση για να συνεχιστεί.
Επιπρόσθετα κατά τη συζήτηση ο Δήμαρχος ανακοίνωσε πως είναι σε προτεραιότητα η υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων στην πόλη, η ολοκλήρωση της μελέτης που αφορά στην ανάπλαση της Αγ. Τριάδος, οι ενεργειακές αναβαθμίσεις σχολείων αλλά και το ζήτημα της δημοτικής συγκοινωνίας.
Παρακολουθήστε τη διαδικτυακή συζήτηση στο παρακάτω link:
https://youtu.be/0RNqLYidn-Y?si=4-uODjyhtX0vDObx
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»,στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, κατά 80% από την Ε.Ε. (ΕΤΠΑ) και 20% από εθνικούς πόρους.
Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.
Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθε περισσότερα