Τα παιδιά μαθαίνουν για την πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, παρακολουθώντας δύο διαφορετικά σενάρια από την προετοιμασία φαγητού και ροφήματος που θα πάρει ένας «μαθητής» μαζί του στο σχολείο. Το ένα σενάριο περιλαμβάνει τη χρήση σκευών και συσκευασιών μίας χρήσης και το άλλο τη χρήση σκευών και συσκευασιών πολλαπλών χρήσεων. Στο τέλος κάθε σεναρίου, γίνεται απολογισμός των αποβλήτων που συσσωρεύτηκαν. Μέσω ερωτήσεων διεξάγονται συμπεράσματα για το προτιμητέο σενάριο όσον αφορά στη βιώσιμη διαχείριση αποβλήτων.
Τα στάδια γραμμικής και κυκλικής οικονομίας παρουσιάζονται εκτυπωμένα σε πίνακες αναρτημένους επάνω σε τρίποδα. Ως παράδειγμα υλικού, που θα περάσει από τα στάδια γραμμικής και κυκλικής οικονομίας, χρησιμοποιείται ένα κουτάκι αλουμινίου. Μία εκπαιδεύτρια αφηγείται την πορεία του αλουμινένιου κουτιού, κολλώντας με μαγνήτη επάνω σε κάθε στάδιο την αντίστοιχη εικόνα του σταδίου. Ταυτόχρονα, εξηγεί τις συνέπειες κάθε οικονομίας στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων και χρημάτων, ενέργειας, νερού, στην βαριά και ανθυγιεινή ανθρώπινη εργασία, στη ρύπανση της ατμόσφαιρας και στην κλιματική αλλαγή.
Στη συνέχεια, εικόνες κάθε σταδίου μοιράζονται σε παιδιά που θα πρέπει να μπουν στη σωστή σειρά για να αναπαραστήσουν τη γραμμική και την κυκλική οικονομία.
Στην τάξη επιδεικνύονται εικόνες από όλα τα είδη αποβλήτων και δίνονται πληροφορίες για τα υλικά από τα οποία αποτελούνται, τη σημασία της διαλογής στην πηγή και την περαιτέρω βιώσιμη διαχείριση κάθε υλικού, μετά τη συλλογή του στον κατάλληλο κάδο. Στη συνέχεια γίνεται επίδειξη εικόνων από όλα τα διαθέσιμα είδη κάδων / μεθόδων διαχείρισης αποβλήτων που υπάρχουν στην πόλη και γίνεται αντιστοίχηση των κάδων με τα είδη των αποβλήτων. Αυτό γίνεται μέσω ερωτήσεων, οι οποίες βάζουν τα παιδιά στη διαδικασία να σκεφτούν και να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους επάνω στο θέμα.
Ακολουθεί διανομή στα παιδιά τετραδίων με εικόνες όλων των ειδών κάδων που υπάρχουν στην πόλη. Οι εκπαιδεύτριες επιδεικνύουν στη συνέχεια διαδοχικά εικόνες από διάφορα είδη αποβλήτων και ζητούν από τα παιδιά να επιλέξουν από το τετράδιό τους, τον κάδο όπου μπαίνει το συγκεκριμένο απόβλητο και να τον επιδείξουν.
Πώς θα γίνω πολίτης μηδενικών αποβλήτων για να προστατεύω το περιβάλλον; Είναι απλό: Επιλέγοντας είδη πολλαπλών χρήσεων αντί ειδών μίας χρήσης!
✔️ τσάντες πολλαπλών χρήσεων (π.χ. πάνινη τσάντα, διχτάκι, τσάντες από χοντρό πλαστικό)
❌αντί για πλαστικές σακούλες μίας χρήσης
✔️σε κούπα – κύπελο και με καλαμάκι πολλαπλών χρήσεων (π.χ. από μπαμπού ή ανοξείδωτα)
❌ και όχι σε κύπελο και καλαμάκι από πλαστικό μίας χρήσης
✔️σε παγούρι ή φιάλη νερού πολλαπλών χρήσεων (π.χ. από ειδικό πλαστικό ή ανοξείδωτο)
❌και όχι σε πλαστικό μπουκάλι μίας χρήσης
✔️ σε φαγητοδοχείο πολλαπλών χρήσεων (π.χ. ανοξείδωτο ή από ειδικό πλαστικό ή γυάλινο) με ένα σετ μαχαιροπίρουνων πολλαπλών χρήσεων σε θήκη, που έχω μαζί μου (π.χ. ανοξείδωτα ή από ειδικό πλαστικό ή μπαμπού)
❌ και όχι σε τάπερ μιας χρήσης (π.χ. από μαλακό πλαστικό ή αλουμίνιο) με πλαστικά μαχαιροπίρουνα μιας χρήσης
✔️χύμα (π.χ. από τη λαϊκή αγορά)
❌ και όχι σε πλαστικό περιτύλιγμα
Αφού καταναλώσω το ρόφημα, επιστρέφω τη φιάλη στο κατάστημα και το παραδίδω στον υπάλληλο ή στο ειδικό μηχάνημα για επιστρεφόμενες φιάλες. Η επαναχρησιμοποίηση εξοικονομεί περισσότερες πρώτες ύλες, ενέργεια και νερό σε σχέση με την ανακύκλωση!
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»,στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, κατά 80% από την Ε.Ε. (ΕΤΠΑ) και 20% από εθνικούς πόρους.
Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.
Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθε περισσότερα